Előzmények:
Cigánd Város Önkormányzata az Államreform Operatív Program (ÁROP) „A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése” tárgyú kiírás keretében benyújtotta „A cigándi Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztése” c. pályázatát a VÁTI Kht. felé.
2008. november 24-én kapott értesítést Cigánd Város Önkormányzata arról, hogy nyertes pályázata alapján 8.280.200Ft vissza nem térítendő támogatásban részesül. A támogatási szerződés 2009. március 3-án került aláírásra.
Cigánd Város Önkormányzata több cég megkeresése után - a beérkező pályázatok alapján - a Controll Holding Tanácsadó Zrt. nyerte el a szerződés teljesítésére való jogosultságot. A vállalkozói szerződés megkötésére 2009. március 2-án került sor.
Műszaki adatok:
Projekt neve: „A cigándi Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztése”
Azonosítója: ÁROP-1.A.2/A-2008-0071
A támogatás elnyert összege: 8.280.200 Ft
A projekt összköltsége: 8.716.000 Ft.
A projekt időtartama: 2009. március 1. - 2010. május 31.
Kedvezményezett önkormányzat adatai:
Név: Cigánd Város Önkormányzata
Cím: 3973 Cigánd, Fő u. 80.
Kapcsolat: Gönczi Zsolt
Tel/fax: 47/534-407, 47/534-404
E-mail: gonczizsolt@t-online.hu
Vállalkozó adatai:
Név: Controll Holding Tanácsadó Zrt.
Cím: 1124 Budapest, Fürj u. 18.
Kapcsolat: Kormány Tamás vezérigazgató
Tel/fax: 1/319-3071, 1/319-2562
E-mail: controll@controllrt.hu
Cél:
A projekt elsődleges célja a hivatal szervezeti egységei közötti együttműködés jobbítását célzó koncepciók és megoldások kidolgozása, melynek elengedhetetlen feltétele a jelenlegi működés hiányosságainak feltárása, a hasonló közigazgatási szervektől való tanulás.
Célkitűzések:
- eljárások, szabályozási környezet kidolgozása a „jó hivatali működés” megalapozására
- ügyfélszolgálati tevékenység egyszerűsítése és átláthatóságának biztosítása az ügyintézési idő csökkentésére, ezáltal az ügyfelek elégedettségének növelésére
- rendeletalkotás demokratikusabbá tétele a szakmai színvonal növelése mellett
- mutatószámok, indikátorok rögzítése a tevékenységek mérhetősége érdekében
- költségvetés tervezése, stratégia tervekkel való összekapcsolása
- közigazgatási munka racionalizálása
- hivatal külső kapcsolatrendszerének modernizálása
- lakosság, civil és vállalkozói szféra elégedettségének növelése
A projekt tartalma:
1. A döntési mechanizmus korszerűsítése
b) A hivatal szervezetének átalakítása az ügyintézési idő csökkentése, vagy más, az ügyintézés eredményességét segítő mutató javítása érdekében;
c) Ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásának javítása (pl. munkaszervezés, ügyintézési folyamat átalakítása);
d) Rendeletalkotási és/vagy egyéb szabályozási folyamatok egyszerűsítése, átalakítása;
e) a hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködés javítása;
j) A hivatal működését, illetve a nyújtott közszolgáltatások eredményességét mérő mutatószámok bevezetése;
k) Szervezeti szintű teljesítménymérési és értékelési eszközök bevezetése;
2. A költségvetési gazdálkodás eredményességének javítása
b) Stratégiai tervezés és éves költségvetés összekapcsolása
h) pénzügyi és költségvetés végrehajtási ellenőrzés javítása
3. A partnerség erősítése
a) szervezeti megoldások bevezetése a lakosság naprakész és folyamatos tájékoztatásának javítására, a döntések nyilvánossá tételére;
b) Stratégiai tervezés és éves költségvetés összekapcsolása;
d) A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata;
4. Nyilvánosság biztosítása
A Projekt állása (mérföldkövek): |
1. Projektindító megbeszélés
- kijelölésre került a hivatal ÁROP felelőse Dr. Szepesy Márk személyében
- egyeztetésre kerültek a pályázati ütemezés részletei (feladat- és időbeni)
- megállapodás született arról, hogy a felelősök és vezetők igényszerint, de minimum 2 havonta, projektülést tartanak
jelen vannak:
Németh Károly polgármester,
Gál Béla jegyző
dr. Kiséry-Harcsa Anita aljegyző
Dr. Szepesy Márk hatósági-igazgatási osztályvezető
Gönczi Zsolt
Kormány Tamás vezérigazgató |